zmiany biegów

Rodzaje skrzyń biegów
mechaniczne - zmianę przełożeń uzyskuje się za pomocą przekładni zębatych.
Są to popularne skrzynie z ręczną dźwignią zmiany biegów. Koła przekładni pozostają w ciągłym zazębieniu. Odpowiednie przełożenie, a zatem i drogę przepływu mocy w przekładni, wybiera się poprzez system synchronizowanych sprzęgieł, sterowany drążkiem zmiany biegów. W starych konstrukcjach skrzyń biegów, które nie były wyposażone w synchronizatory, zmiana biegów była procesem wielostopniowym (tzw. "podwójne wysprzęglanie"):
rozłączenie sprzęgła głównego
zmiana biegu na luz i ponowne wsprzęglenie
międzygaz ? chwilowe podniesienie prędkości obrotowej wału silnika w celu wyrównania prędkości obrotowych kół przekładni
wysprzęglenie i wybór odpowiedniego biegu
wsprzęglenie
Sekwencyjne - rodzaj skrzyń mechanicznych, stosowanych w motocyklach oraz rzadziej w samochodach, w których zmiana przełożenia realizowana jest za pomocą dźwigni, mającej możliwość jednorazowo zmiany tylko o jeden bieg (w górę lub w dół).
Po zastosowaniu sterowania za pomocą elektroniki, trafiły również do samochodów.
Hydromechaniczne - zmianę przełożenia uzyskuje się za pośrednictwem zmiany szybkości krążenia cieczy w przekładni hydrokinetycznej i przekładni zębatej, zwykle planetarnej.
Są to zazwyczaj automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów.
Bezstopniowe - przełożenie realizowane jest za pomocą pasa klinowego specjalnej konstrukcji, opasującego dwie pary kół stożkowych, które rozsuwając się, lub zsuwając powodują płynną zmianę przełożenia.
Jego wartość w takiej konstrukcji może być dowolna w pewnych granicach. Stosowane głównie w kombajnach oraz nowoczesnych ciągnikach rolniczych, a także w skuterach.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_bieg%C3%B3wbęben hamulcowy
Budowa
Szczęki hamulcowe
Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się:
bęben hamulcowy ? ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe ? nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne.
W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewielki ruch ? obrót o bardzo mały kąt.
W standardowych konstrukcjach występują dwie szczęki.
Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna ? szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk ? sterowalny element odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna.
Najczęściej jest to siłownik hydrauliczny lub element mechaniczny (np.
krzywka).
W niektórych konstrukcjach stosowana jest większa liczba rozpieraczy.
Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca ? element odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowyZakupy robione w sklepie motoryzacyjnym
Potencjometr klapy przepływomierza sklep Sklep motoryzacyjny jest tym punktem sprzedaży, w którym można dokonać zakupu różnego rodzaju części samochodowych oraz środków służących do pielęgnacji samochodu. Oprócz tego w sklepie motoryzacyjnym można skorzystać z fachowej porady dotyczącej sposobu korzystania z samochodu. Zaletą korzystania z małego sklepu motoryzacyjnego jest fakt, że można korzystać z pomocy tego samego sprzedawcy nawet przez kilka lat pod rząd.
Natomiast w dużym sklepie motoryzacyjnym będzie można na pewno znaleźć większą ilość różnych środków przeznaczonych do samochodu.
Dzięki temu zakupy robione w sklepach motoryzacyjnych zostają dopasowane do potrzeb wszystkich klientów.
Mogą oni także liczyć na możliwość otrzymania różnych rabatów na zakupy kolejnych produktów motoryzacyjnych. .