Samochody a praca

wahaczeNiejedna osoba wybiera zaw├│d w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami.
Jest to bardzo dobry spos├│b na ┼╝ycie, gdy┼╝ wykonywanie zada┼ä nie z przymusu, ale z przyjemno┼Ťci wi─ů┼╝e si─Ö zawsze z wi─Öksz─ů efektywno┼Ťci─ů pracy a tak┼╝e z wi─Ökszym zadowoleniem pracownika.
Gdzie znajd─ů zatrudnienie osoby zainteresowane samochodami czy motocyklami? Przede wszystkim, osoby zainteresowane motoryzacj─ů z pewno┼Ťci─ů odnajd─ů si─Ö pracuj─ůc w warsztacie samochodowym.
Jest to bezpo┼Ťredni kontakt z niejednym modelem samochodu, wi─Öc spora gratka dla ka┼╝dego fana motoryzacji.

Inn─ů, lecz niemniej ciekaw─ů opcj─ů jest zatrudnienie si─Ö jako na przyk┼éad zawodowy kierowca czy osoba pracuj─ůca w salonie samochodowym i doradzaj─ůca klientom co do zakupu.

Silnik o zapłonie iskrowym

wahacze
Silnik o zap┼éonie iskrowym Silnik W16, stosowany w Bugatti Veyron Silnik czterosuwowy o zap┼éonie iskrowym - zasada dzia┼éania Silnik o zap┼éonie iskrowym (ZI) jest silnikiem cieplnym spalinowym o spalaniu wewn─Ötrznym, w kt├│rym spalanie ┼éadunku zainicjowane jest iskr─ů powstaj─ůc─ů pomi─Ödzy elektrodami ┼Ťwiecy zap┼éonowej1.
Mieszanina paliwa i powietrza musi by─ç przygotowana odpowiednio wcze┼Ťniej przed momentem zap┼éonu, do jej zapalenia niezb─Ödna jest wytworzona w odpowiednim ┼║r├│dle iskra1.
Sprawno┼Ť─ç silnika o zap┼éonie iskrowym zale┼╝y w g┼é├│wnej mierze od stopnia spr─Ö┼╝ania1. Mieszanka paliwowo-powietrzna Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi by─ç paliwo intensywnie paruj─ůce w uk┼éadzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika.
Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej.
Do stosowanych paliw nale┼╝─ů m.in: benzyna benzyna bezo┼éowiowa etylina LPG ? gaz p┼éynny CNG ? spr─Ö┼╝ony gaz ziemny metanol etanol (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn) Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien by─ç utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale.
Zbyt ma┼éa ilo┼Ť─ç powietrza sprawia, ┼╝e mieszanka staje si─Ö zbyt bogata - sprawno┼Ť─ç silnika maleje, spalanie jest niezupe┼éne, wzrasta st─Ö┼╝enie tlenku w─Ögla w spalinach1.
Zbyt du┼╝y stosunek powietrza do paliwa powoduje zubo┼╝enie mieszanki, co skutkuje rozci─ůgni─Öciem spalania w czasie do suwu rozpr─Ö┼╝ania1.┼╣r├│d┼éo: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym

Wykorzystanie turbiny

Turbospr─Ö┼╝arka popularnie nazywana turbin─ů to maszyna wirnikowa, kt├│ra sk┼éada si─Ö z turbiny i spr─Ö┼╝arki.
Turbina i spr─Ö┼╝arka w tej maszynie osadzone s─ů na jednym wale. Turbospr─Ö┼╝arka s┼éu┼╝y do do┼éadowania silnika spalinowego lub kot┼éa spalinowego.
Turbina znajduj─ůca si─Ö w turbospr─Ö┼╝arce zasilana jest spalinami z silnika spalinowego, spr─Ö┼╝arka natomiast zasila silnika spr─Ö┼╝onym powietrzem.
Do cylindra trafia du┼╝a ilo┼Ť─ç powietrza, co daje wi─Öksz─ů moc silnika.
Obroty spr─Ö┼╝arki zale┼╝─ů od ilo┼Ťci gaz├│w dostarczanych do niej.
Nowoczesne turbospr─Ö┼╝arki maj─ů mniejszy moment bezw┼éadno┼Ťci ni┼╝ turbospr─Ö┼╝arki starszego typu.
Zastosowanie turbospr─Ö┼╝arki w silniku powoduje wzrost sprawno┼Ťci silnika, wzrost wysilenia, co sprawia, ze silniki mog─ů by─ç mniejsze i l┼╝ejsze, lepsz─ů charakterystyk─Ö silnika, lepsze op┼éukanie cylindra ze spalin, brak wyczuwalnego spadku mocy.
Wad─ů turbospr─Ö┼╝arek jest wzrost temperatury czynnika roboczego. Aby unikn─ů─ç przegrzania cz─Ö┼Ťci i schodzi─ç j─ů stosuje si─Ö ch┼éodnice w uk┼éadzie do┼éadowania.
.

Widok do druku:

wahacze