Montaż LPG do samochodu z turbo

pokrowiec na skuter pokrowiec na skuterObecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.
Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.

Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.

Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi.

Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.

Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego.

Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego.

Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu.

Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa.

Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory.

Efekt żyroskopowy

Zaletą silników rotacyjnych było dobre chłodzenie silnika (co umożliwiało zastosowanie wysokiego stopnia sprężania) i lekka konstrukcja, zwykle były też dobrze wyważone. Stąd były chętnie stosowane do napędu lekkich myśliwców np. Nieuport czy Sopwith. Efekt żyroskopowy wywoływany przez silnik utrudniał pilotaż, samolot był asymetryczny w pilotażu (zwroty w lewo i w prawo wykonywał z różną prędkością kątową).

Było to zmorą dla młodych pilotów, doświadczeni potrafili to wykorzystać w walce.

Silniki te miały jednak wady, jak duże zużycie oleju (w obiegu otwartym ? wyrzucanego z cylindrów na zewnątrz), duże zużycie paliwa a przede wszystkim trudność budowania silników większej mocy i o większej prędkości obrotowej.
Silnik w układzie podwójnej gwiazdy miał tendencję do przegrzewania się, a duże wirujące masy utrudniały zamocowanie silnika w samolocie. Silniki rotacyjne miały też ograniczoną prędkość obrotową, co utrudniało ich wysilenie (uzyskanie zwiększonej mocy z danej pojemności skokowej).

Aby ograniczyć obroty stworzono silnik birotacyjny, w którym cylindry z karterem obracały się w jednym kierunku a wał korbowy w przeciwnym.

Znikły problemy z urywającymi się w locie cylindrami lecz wróciły kłopoty z chłodzeniem - silnik ten nie zyskał popularności. Dodatkowo w silnikach rotacyjnych dochodziło do szybszego zużycia się części pracujących z uwagi na siły Coriolisa, dlatego po I wojnie światowej zaprzestano prac nad ich rozwojem.

Jednakże stosowane były w lotnictwie (np.

Bartel BM-4a, czy Hanriot H.14) do połowy lat 30. Nie należy silnika rotacyjnego utożsamiać z silnikiem z tłokiem obrotowym (silnikiem Wankla).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rotacyjny

Szybka przesyłka części samochodowych

Części samochodowe są bardzo często ogłaszaną w Internecie rzeczą do nabycia. Wielu posiadaczy pojazdów pozbywa się w ten sposób nieużywanych już części lub planuje ich wymianę na lepszy model. Zanim umieścimy nasze ogłoszenie na internetowych portalach pośredniczących pomiędzy klientami a sprzedającymi, musimy jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest to przedsięwzięcie dla nas opłacalne. Okazuje się, że w przypadku wielu mniejszych elementów do samochodu czy motocyklu sprzedaż przez Internet ma sens, jednak gdy chodzi o większe części transport jest na tyle kłopotliwy, że całe przedsięwzięcie jest nieopłacalne.
Koszt transportu często może przewyższać bowiem cenę, jaką pragnąłby otrzymać sprzedawca..
Dodane: 03-11-2016 05:02

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowiec na skuter