Reklama na ulotkach czy wizyt贸wkach

etykiety na roliReklama to szerokie poj臋cie i mo偶na j膮 realizowa膰 na wiele r贸偶nych sposob贸w. Jednym z nich s膮 r贸偶ne materia艂y drukowane takie jak ulotki, bannery, wizyt贸wki oraz naklejki i etykiety reklamowe. Takie materia艂y zwykle zamawia si臋 w wi臋kszym nak艂adzie, bo tylko taki ma jakikolwiek sens. Tyczy si臋 to zar贸wno drukarni czy pracowni poligraficznej oraz zleceniodawcy. Skuteczno艣膰 takiej reklamy jest r贸偶na i zale偶y od bran偶y, niemniej jednak dalej jest to jeden z wa偶nych etap贸w marketingu wielu firm, zar贸wno lokalnych jak i og贸lnopolskich.

Nowa definicja DTP z Wikipedii

etykiety na roli
Z czasem poj臋cie DTP zacz臋艂o odnosi膰 si臋 tak偶e do przygotowywania dokument贸w do publikacji w postaci elektronicznej (cyfrowej).

Proces DTP rozpoczyna si臋 wprowadzeniem do komputera tekstu i obrazu.

Poszczeg贸lne elementy graficzne podlegaj膮 nast臋pnie indywidualnej obr贸bce, a na tekst jest nanoszona korekta.
Nast臋pnie odbywa si臋 zasadnicza cz臋艣膰 procesu, czyli u艂o偶enie stron publikacji z tych wszystkich element贸w gotowego projektu, 艂膮cznie z naniesieniem informacji dla drukarza i introligatora.
Na tym etapie pracy mo偶na r贸wnie偶 umie艣ci膰 informacje o obrazie ca艂ej sk艂adki (patrz: impozycja).
Czynno艣膰 ko艅cowa to zapisanie danych komputerowych w postaci pliku postscriptowego lub (coraz cz臋艣ciej) pliku PDF. W ramach DTP mo偶na r贸wnie偶 zarz膮dza膰 przep艂ywem prac w drukarni oraz sterowa膰 urz膮dzeniami przygotowalni poligraficznej, jak i samej drukarni. Istotne jest, 偶e DTP zajmuje si臋 nie tylko samym obrazem, ale tak偶e kszta艂tem pod艂o偶a, tak wi臋c termin ten dotyczy tak偶e projektowania np. niezadrukowanych opakowa艅 i innych form wykrawanych z papieru, kartonu czy te偶 np.
kszta艂t贸w wycinanych z folii samoprzylepnej.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP

Przygotowanie pliku do druku

Pliki do masowego druku wielkoformatowego,a le i r贸wnie偶 ma艂oformatowego, musz膮 by膰 odpowiednio przygotowane.
Pliki do druku zazwyczaj przygotowuje grafik lub operator DTP agencji reklamowej lub drukarni w kt贸rej realizowane jest zlecenie. Podstawow膮 r贸偶nic膮 w plikach przeznaczonych do wy艣wietlania na monitorze a takimi do druku jest przestrze艅 barw. Na monitorach mamy RGB, z kolei kasety i tusze obs艂ug膮 barwy w standardzie CMYK.
Z powodu tej r贸偶nicy obraz 藕le przygotowany do druku b臋dzie mia艂 przek艂amane kolory wzgl臋dem tego, kt贸ry jest wy艣wietlany na ekranie komputera..
Dodane: 24-04-2017 03:31

Tagi: druk cyfrowy etykiety poligrafia reklama marketing

Widok do druku:

etykiety na roli