O badaniach technicznych - cytat

chemia do myjni
Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Badania techniczne pojazdu dzieli się na: - badania okresowe (wykonywane w określonych przedziałach czasowych), - badania dodatkowe (wykonywane niezależnie od badań okresowych, w przypadkach określonych w art.

81 ust.

11 ustawy Prawo o ruchu drogowym), - badania co do zgodności z warunkami technicznymi (dotyczy pojazdów zabytkowych). - Badania techniczne pojazdu wykonuje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów.

Stacje kontroli pojazdów dzielimy na: podstawowe i okręgowe.Źródło: http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/informacje_o_pojazdach/badania_techniczne_pojazdow/strony/start.aspx

silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów

chemia do myjni
R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.
Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach.

Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52.

Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów. Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3.
Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej. Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów.
Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik)

Samochód dla początkującego

Jaki samochód będzie dobry dla początkującego kierowcy? To pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi.

No bo to zależy, w dużej mierze od budżetu.

Jeśli nie musimy się zbytnio ograniczać finansowo, to najlepszy będzie samochód z salony klasy B lub C. Takie auta są nowoczesne i bezpieczne (mają poduszki powietrzne, kurtyny, kontrolę trakcji, ABS, itp.), nie są zbyt dużo, więc łatwiej nimi manewrować, są też oszczędne w kwestii użycia paliwa. Ale mało kto może sobie pozwolić na nowy samochód, zwłaszcza na start.
Z pewnością lepiej nie kupować starego, sportowego samochodu.

Mają takie pojazdy swój klimat, ale ich utrzymanie nie jest tanie.

Do tego wymagają większych umiejętności kierowcy.

Nie wspominając o koszcie ubezpieczenia auta z wielolitrażowym silnikiem. Z używanych samochodów najlepiej kupić auta klasy B lub C, lepiej jest celować w modele nie starsze niż 10 lat.

Są już przyzwoicie wyposażone - mają ABS w standardzie, często nawet poduszki powietrzne.

Mają małe silniki dzięki czemu nie palą zbyt dużo, a ubezpieczenie nie będzie takie drogie.
Ewentualne koszty napraw nie będą kosmiczne, bo części do takich samochodów są niedrogie (w porównaniu np.

ze starym BMW). Czasem warto zejść z ambicji.

To, że samochód jest tani w zakupie, nie znaczy, że będzie tani w utrzymaniu. Trzeba wziąć pod uwagę koszty ubezpieczenia, paliwa i napraw. Dlatego lepiej wydać więcej na zakup samochodu niższej klasy, ale nowszego, niż na przykład na starą limuzynę. To po prostu nie są samochody dla poczatkującego kierowcy.

.

Dodane: 18-11-2016 05:58

Tagi: motoryzacja myjnie samochodowe

Widok do druku:

chemia do myjni