Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy zawierają spis obowiązków pracodawcy wobec pracowników.

Jest wiele świadczeń związanych z przepisami BHP, a jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych w miejscu pracy.

Środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej, które są rozumiane jako odzież ochronna lub środki ochrony wszystkich części ciała, są jednymi z ważniejszych świadczeń związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Odzież ochronna w miejscu pracy jest konieczna, kiedy w środowisku pracy występują szkodliwe substancje i nie ma możliwości neutralizacji szkodliwych czynników za pomocą ogólniejszych metod.

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej odzieży ochronnej.

Odzież ochronna jest własnością pracodawcy, więc też w jego kwestii należy dbanie o jej czystość i higienę.

W momencie kiedy pracodawca nie jest pewien swoich obowiązków, wynikających ze świadczeń BHP, może skontaktować się z odpowiednią firmą z branży BHP i zlecić wykonanie niezbędnego outsourcingu.

Oferta szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest dość szeroka, ponieważ każdy z dostępnych rodzajów szkolenia jest przeznaczony dla konkretnych uczestników.
Jednym z możliwych szkoleń do wyboru są te przeznaczone dla pracowników administracyjnych i biurowych.

Okresowe szkolenie BHP dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych posiada szerokie grono potencjalnych uczestników, ponieważ dotyczy także pracowników placówek oświaty, placówek służby zdrowia oraz jednostek naukowo-badawczych.

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom.
Firmy zajmujące się sprawami BHP oferują przeprowadzanie szkoleń, które najczęściej odbywają się w formie seminarium połączonego z samokształceniem.
Po ukończeniu wybranego szkolenia wydaje się pracownikom specjalne zaświadczenia, potwierdzające uczestnictwo w odpowiednim kursie. Dla pracowników administracyjno-biurowych przeznaczone są odpowiednie szkolenia BHP.W prawie mianem kodeksu określa się akt normatywny zawierający zbiór przepisów regulujący określoną dziedzinę.

W Polskim prawie można wyróżnić wiele kodeksów dotyczących określonej dziedziny, w tym Kodeks pracy.

To właśnie w Kodeksie pracy zawarte są przepisy regulujące sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.

Co więcej, cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony BHP, a konkretniej jest to dział dziesiąty noszący nazwę bezpieczeństwo i higiena pracy.

Zawiera on zbiór przepisów dotyczących zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, a na straży przestrzegania tych przepisów stoi Państwowa Inspekcja Pracy.
Pracodawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP i wywiązywania się z nich.

Firmy działające w branży BHP w swojej ofercie posiadają usługę audytu BHP, który ma na celu sprawdzenie, czy w danym przedsiębiorstwie czy zakładzie pracy są spełnione przepisy określone w Kodeksie pracy.

Ponadto takie firmy prowadzą także obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Przy podjęciu nowej pracy jednym z ważnych obowiązków naszego pracodawcy jest dokonanie oceny ryzyka zawodowego, dotyczącego stanowiska, na którym mamy być zatrudnieni.

Jest to podstawowy obowiązek pracodawcy, który bezpośrednio wynika z przepisów znajdujących się w Kodeksie Pracy.

Dokonanie takiej oceny ryzyka zawodowego można zlecić firmie, która zajmuje się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy.

Powierzenie tego zadania firmie BHP jest dobrym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ za ocenę ryzyka zawodowego wezmą się profesjonaliści.

Pracodawca może więc liczyć na rzetelność oraz skrupulatność przy wyznaczaniu takiej oceny na danym stanowisku pracy, dzięki określaniu ryzyka zawodowego na podstawie wnikliwej analizy.
Opracowanie ryzyka zawodowego powinno być przeprowadzone jak najdokładniej, żeby prawidłowo określić rodzaj zagrożeń wynikających z wykonywania danej pracy.
Prawidłowe dokonanie takiej oceny wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników, dlatego warto powierzyć to zadanie odpowiedniej firmie.Na rynku istnieje co najmniej kilkadziesiąt firm zajmujących się świadczeniem usług z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing, który polega na przejęciu wszystkich spraw związanych z BHP od danej firmy.

Jest to rozwiązanie, z którego korzysta wielu pracodawców, ponieważ pozawala na przekazaniu spraw BHP profesjonalistom.

Inną ważną usługą oferowaną przez firmy działające w branży BHP są różnego rodzaju szkolenia pracowników.
Nikogo nie zdziwi usługa szkoleń z zakresu BHP, ale ponadto oferowane są szkolenia z ochrony przeciwpożarowej oraz szkolenia pierwszej pomocy przedmedycznej.

Firmy zajmujące się bezpieczeństwem i higieną pracy mogą także przeprowadzać audyty z BHP i PPOŻ.

Co więcej, przeprowadzają ocenę ryzyka zawodowego oraz zajmują się dokumentacją powypadkową.
Zakres działania firm BHP jest więc szeroki, poza bezpieczeństwem i higieną pracy obejmuje także działania związane z ochroną przeciwpożarową oraz pierwszą pomocą.
Dodane: 05-03-2020 10:39

Widok do druku:

bhp-pulsar.pl