Firmy typu umożliwiają prowadzenie sprzedaży telefonicznej i rozmów telefonicznych w oparciu o własne programy do statystyki. To doskonała szansa dla mniejszych biznesów, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Respondenci studia badań cati

studio badań telefonicznychStudio badań cati zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych wśród wybranej przez siebie grupy respondentów.
Pracownicy studia badań cati przeprowadzają głównie badania telefoniczne, chociaż na zlecenie swoich klientów mogą przeprowadzać również inne rodzaje badań. Dlatego w studiu badań cati zatrudnieni są socjologowie i telefoniści, a także komputerowcy i analitycy. Posiadają oni pewną grupę respondentów, którzy zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych, a oprócz tego starają się znajdować dodatkowe osoby chętne do przeprowadzenia badania wśród osób posiadających określony profil pasujący do rodzaju przeprowadzanego badania. Zatrudnieni przez cati respondenci o nowych badaniach dowiadują się w sposób telefoniczny lub za sprawą poczty email.

W Wikipedii o ankieterze i jego zdaniach

studio badań telefonicznych
Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.
Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np.

zogniskowane wywiady grupowe.

Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów. Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping. W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter

Badania ankietowanych

Badania telefoniczne należą do jednych z najbardziej skutecznych badań marketingowych przeprowadzanych na ankietowanych.

Co więcej nie pozostawiają wrażenia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań. Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na określonej grupie ludzi.

Badania zazwyczaj są wykonywane przez studia badań CATI na zlecenie zewnętrznych firm.

Po zakończonym procesie przeprowadzania ankiet wyniki są zbierane oraz interpretowane przez zespół specjalistów..