Auta - serwisowanie i wymiana części

motory, które wydają się być niezawodne. Jednak wiele osób decyduje się także na kupno motoru używanego. Oczywiście kupno takiego motoru jest obarczone pewną dozą ryzyka, jednak osoba dobrze znająca się na motorach na pewno będzie

Dodane: 18-01-2017 06:48
Auta - serwisowanie i wymiana części

Sprzedaż motorów używanych

Wiele osób zainteresowanych jest kupnem motoru. Dlatego w sklepach samochodowych prowadzona jest także sprzedaż motorów. Bardzo często kupowane są nowe motory, które wydają się być niezawodne. Jednak wiele osób decyduje się także na kupno motoru używanego. Oczywiście kupno takiego motoru jest obarczone pewną dozą ryzyka, jednak osoba dobrze znająca się na motorach na pewno będzie w stanie określić czy motor, którego kupnem jest zainteresowana jest na pewno pojazdem o dobrej jakości. Zdarza się także, że niektórzy pasjonaci motorów sięgają po motory wymagające naprawy. Dzieje się tak dlatego, że lubią oni dokonywać napraw motorów i przygotowywać je pod swoje potrzeby. Po ich naprawie będą na pewno z ogromną przyjemnością jeździć nimi po mieście.


Opony przejściowe

Sezonowa wymiana opon jest koniecznością w przypadku każdego samochodu. Najbardziej uniwersalne są opony przejściowe. Mogą być one zakładane na wiosnę i służyć nawet przez cały rok. Jednak mechanicy przekonują, że w razie nadejścia większych mrozów czy dużych upałów opony przejściowe mogą szybciej się ścierać. Dlatego najlepiej jest zakładać na wiosnę opony letnie. Takie opony dobrze znoszą wysokie temperatury i mogą wówczas rozwijać spore prędkości. Jednak nie sprawdzają one podczas dużych spadków temperatur. Przez takie opony samochód może tracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co często doprowadza do wypadków drogowych. Dlatego przed zimą powinno się zakładać opony zimowe. Tego rodzaju opony będą sprawdzały się nawet na najbardziej śliskiej nawierzchni.


W oponie radialnej osnowa

Opona radialna (promieniowa)

W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):

precyzyjne prowadzenie
mniejsze zużycie paliwa

Wady (w stosunku do opon diagonalnych):

niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu

Opona dętkowa
Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://to.kalisz.pl/